Crowdfunding is een vorm van alternatieve financiering die de laatste jaren sterk toeneemt. Bij een crowdfundingcampagne ga je niet alleen financiering ophalen, je kan de campagne ook gebruiken als een marketingtool om je onderneming te promoten en aan naamsbekendheid te winnen.

De definitie van crowdlending, een vorm van crowdfunding, luidt: financiering ophalen door leningen te verwerven via een grote groep van investeerders. Hierbij is het cruciaal om je financieringszoektocht ook te delen in je eigen netwerk.

Waarom is dat eigen netwerk zo belangrijk?
Het is een utopie om te denken dat je een crowdfundingcampagne zomaar online kan gooien en dat het geld dan wel vanzelf zal binnenkomen. Een succesvolle campagne begint bij het aanspreken van je eigen netwerk. Als je begint met het aanspreken van de mensen in jouw netwerk die jou en je onderneming al kennen en hen kunt overtuigen om te investeren, dan vergroot je de kans dat je ook mensen die je onderneming nog niet kennen, kan overtuigen om over te gaan tot een investering.

Op die manier zijn succesvolle campagnes vaak het resultaat van investeringen uit het eigen netwerk van de ondernemer en investeringen van mensen die de onderneming nog niet kenden. Deze laatste groep kan in contact gekomen zijn met de campagne bijvoorbeeld via de WinWinner-nieuwsbrief, via persverschijningen van de campagne...

Ontdek hier meer over de zaken waarop je moet letten als je promotie voert voor je campagne.

WinWinner helpt je uiteraard met de nodige templates, tips & tricks om je eigen netwerk in kaart te brengen en het op de juiste manier aan te spreken met je financieringszoektocht.
Was dit artikel behulpzaam ?
annuleren
Dank je wel !